Tuesday, January 21, 2014

Tervis purgist?!

    Olen vist pidevalt mingeid vitamiine tarvitanud purgist. Väiksena kaltsiumi ja c-vitamiini kuid mitte kunagi järjepidevalt, sest noh alguses ikka võtad paar päeva ja hiljem läheb lihtsalt meelest..kuniks säilivusaeg saab läbi. Umbes pool aastat olen aga juurinud endale sisse harjumust, et võtta iga päev korralikult vitamiine. Päris hästi olen hakkama saanud!
    Mulle jäävad üldiselt sellised külmetushaigused kergesti külge. Näiteks nohu. Seda mul on aastas ikka mitu korda olnud, vahepeal on iga kuu. Samuti KURGUVALU. See on piinanud mind aastaid ja pea iga hommik ärkasin kurguvaluga, mis küll enamasti paari tunni möödudes ära kadus. Aga olen kogenud ka angiini, mis tõi kaasa endaga tumesinise kurgu.
    Paar päeva tagasi avastasin, et ma ei mäleta kuna mul viimati kurk valutas ning kuna oli korralik nohu (külmal ajal õuest tulles ikka nuuskan korra vahest).
    On olnud palju artikleid ja arvamusi sellest, et kas inimene peaks tarvitama toidulisandina vitamiine purgist. Minu isiklik arvamus on, et kui keegi suudab väga teadlikult süüa erinevaid toitaineid igapäevaselt, et saaks kõik vitamiinid kätte toiduainetest siis ei pea. Aga mina olen laisk inimene ja vist ei suudaks nii täpselt süüa. Seega lähen lihtsama vastupanu teed ning võtan vitamiine.
   Mina olen saanud oma vitamiinid Ameerikast. Neid saab tellida interneti vahendusel kui ka meie apteekides müüakse alternatiive (kahjuks vist mitte nii suurte ühikutega). Leht kust saab tellida siis näiteks SEE.
   Mida mina siis võtan? D-vitamiin, B-vitamiin, C-vitamiin ja Magneesium.
D-VitamiinMina võtan d-vitamiini iga päev 2000IU. PEAN SEDA KÕIGE OLULISEMAKS VITAMIINIKS. Eestis vist on kõige kõrgem ühiku arv 1000IU, ei tea miks Eestis ei ole lubatud suuremaid ühikuid. D-vitamiini üledoosi on pea võimatu saada. Kahjuks on enamustel eestlastel just d-vitamiini puudus. Mille vastu siis aitab d-vitamiin ja miks me peaksime seda tarvitama? Kergem oleks vist kirjutada, mille vastu ta ei aita ja miks ei peaks, sest d-vitamiin on tõesti üks parimaid ja olulisemaid vitamiine. Aga näiteid siis : d-vitamiini piisav kogus organismis aitab ära hoida I grupi diabeeti, vähki, hoiab vererõhku normis. D-vitamiin annab energiat, aitab nahavaeguste korral (psoriaas, akne, ekseem). Hoiab luud terved. Suvel ma üldiselt purgist d-vitamiini ei tarvita, proovin veeta piisavalt palju aega õues.
Toidud mis sisaldavad d-vitamiini (kahjuks arvatakse, et inimene ei suuda päevas toidu kaudu piisavalt palju ühikuid kätte saada). Aga näiteks siis lõhe, munakollane, piim, tuunikala, maks, lestakala jne.

Magneesium
Mina võtan magneesiumi 500mg päevas. Magneesium ja d-vitamiin toimivad koos väga hästi. Miks me siis vajame magneesiumi? Magneesium on vajalik lihaskoe lõõgastumisel ja närvitalitumisel. Hoiab ära trombe, kõrget vererõhku. Aitab närvilisuse, lihaskrampide, unehäirete, migreeni, maohaavade, väsimuse ja paljude muude asjade vastu. Magneesiumi vaegusele aitab kaasa töödeldud toidu söömine ja näiteks alkohol.
Toidud, mis sisaldavad magneesiumi: vetikalised, mandlid, banaan, kakao, nisukliides jne.

B-Vitamiin
Mina tarvitan B-complex vitamiini (kus on sees ka veidi c-vitamiini). Aga siin on sees siis B-1, B-2, B-6, B-12.
B-1: õige süsivesikute ainevahetuse tagamiseks.See toetab südant ja veresoonkonda, seedetrakti ja närvisüsteemi.
B-2: tagab kudedehapnikuvarustusening süsivesikute ja valkude õige ainevahetuse.Soodustab organismi kudedehapnikuvarustust ja uuenemist, mõjutab nägemist.
B-6:osaleb peamiselt valkude ja rasvade ainevahetuses.See on hädavajalik kesknärvisüsteemi mediaatorite (serotoniini, dopamiini) sünteesiks, samuti osaleb see raua transportimises ja hemoglobiini moodustamises.Pürioksiin on vajalik närvisüsteemi normaalse talitluse tagamiseks, seedetrakti lihaste toonuse säilitamiseks, maksa normaalse talitlusening naha, silmade ja suuõõne tervise tagamiseks.
B-12: vajalik punaste vereliblede tootmises,DNA sünteesis, närvisüsteemi talitluses, kasvu- ja regeneratsiooniprotsessides.Omab tähtsat rolli vereloomeprotsessis.Vitamiin B12 toetab maksa talitlust ja soodustab raua imendumist organismis.
Toidud, mis sisaldavad b-vitamiini: rohelised aedviljad, muna, maks, täisteraviljasaadused, liha (kana, kala, veiseliha).

NB!B-vitamiin teeb uriini neoonkollaseks. Et siis keegi ära ei ehmataks!

C-Vitamiin
Mina tarvitan c-vitamiini 500mg. Tarvitan c-vitamiini eelkõige organismi kaitsevõime tõstmiseks. Muidugi on tuhat minu jaoks vähemtähtsat põhjust, miks seda tarvitada, aga ma ei pea vajalikuks neid hetkel nimetada.
Toidud, mis sisaldavad c-vitamiini: Peab teadma, et c-vitamiini on eelkõige töötlemata köögi-ja puuviljades. Ehk siis tasub paprikat näksida c vitamiini saamiseks ikka toorelt, mitte täidetuna ahjust võetuna. Lisaks siis saab c-vitamiini muidugi tsitrulistest (apelsin, greip, pomelo, sidrun), kui ka petersellist, mustsõstardest, brokoli.

No comments:

Post a Comment