Monday, January 6, 2014

Kuidas alustan hommikuid?

     Olen üldiselt kaua üleval õhtuti, kuid see ei tähenda minu jaoks kella kolmeni magamist järgmisel päeval. Ikka üritan enne 10 ärgata. Ärgates olen ma üldiselt väga pahur ja kui koolis käisin suutsin vähemalt 3 korda ülejäänud pereliikmetega tülli minna. Üldiselt olen ma ikka rõõmsameelsem. Kui mul on hommikuti aega siis venitan veidi hommikusöögiga ja siis kobingi seda tegema.
     Seda postitust tehes oligi plaan tegelikult tutvustada oma hommikusöögi rutiini. Enamasti on mul kaks põhilist varianti a)puder b)maitsestamata jogurt puuviljadega. Seda viimast sõin ma peaaegu iga hommik umbes 7 aastat järjest (kui üldse sõin hommikuti). Vanasti mulle maitsesid poes olevad jogurtid, nüüd enam mitte ja siis alternatiivina sobibki maitsetamata jogurt puuviljadega. Panen sinna sisse  kõike mis pähe tuleb-apelsin, maasikad, õun, pirn, melon, banaan, pähklid, kookoshelbed jne. Mul õde näiteks paneb natuke kohupiimakreemi ja kelloggseid, müslit vms. Ja tasuks mainida, et mu õde sööb seda umbes 10 aastat. Ja isegi siis kui on jõuluhommik ja laud on lookas erinevatest variantidest. Paar hommikut siiski sõi minu tehtud putru, sest tegin talle tutvustuseks ka seda. Ta on üks neist, kes ütleb et ta putru eriti ei armasta ja endale ei viitsi teha. Minu tehtud putru sõi aga kahe suupoolega ja küsis kas ma ikka järgmine päev ka teen.
    Aga asungi siis supertervisliku pudru juurde. Kuna olen selline loov inimene siis koguseid üldiselt ei tea ja ei mõtle ka sellele kui midagi lisan. Seega panen mõõdud enam-vähem umbes ning eks see kujuneb kõigil ikka ise.

NIII.... Ajakulu on umbes 12 minutit + söömine. Kasutan röstitud kaerahelbeid aga kui hommikuti kiire võib asendada ka kiirkaerahelvestega, siis on ajakulu umbes 4 minutit+ söömine

Kõigepealt mõõdan umbes 1dl piima ja siis 2 dl vett. Panen potti. Lisan näpuotsaga soola ja umbes pool teelusikat kaneeli (kaneel aitab kaasa ainevahetuse tööle, ning tugevdab vereringet-kõik su sees hakkab hommikul siis ilusti tööle). Nüüd ootan et keema läheks ning seejärel lisan natuke alla 1dl röstitud kaerahelbeid. Vaatan kella. Tavaliselt joon pudru keetmise ajal klaasi vett, mis on samuti hea organismile. Kui 5 minutit on möödunud võtab pool detsiliitrit kaerakliisid ja lisan pudrule. Putru peab siiski aegaajalt segama, sest muidu kõrbeb  põhja. Kuumust pliidil võib vähendada. Jälle segan ja ootan et 5 minutit veel mööduks ja võtan poti tulelt. Siis võtan 1-2 supilusikatäit JAHVATATUD linaseemneid (sisaldab palju omega-3 rasvhappeid. Samuti on neis palju A ja E vitamiine. Linaseemned peavad olema siiski kindlasti jahvatatud ning neid ei tohiks kuumutada vaid lisada lõppfaasis vahetult enne sööma asumist). Lõpuks panen sina jupi tükeldatud banaani. Segangi lihtsalt sisse. Tõstan taldrikule ja puistan üle goji marjadega. Ma ei hakka eraldi välja kirjutama, miks on goji marjad head vaid lisan lingi, et tutvuda saaksite, mis imemarjad need on LINK . Lõpuks panen ka granaatõuna. Õele puistasin ka mandlilaaste aga ise ma eriti mandlisõber polegi.

See puder on tõeline terviselaks ja hea moodus kuidas alustada päeva. Panen veel pildi ühest pudrust, mida ma vahelduseks teen. Kõik on muidu sama aga banaani, goji marjade ja granaatõuna asemel panen sisse külmutatud mustikaid ja vaarikaid. Pärast selliseid putrusid vaevalt keegi tahab moosi panna peale :)
Head isu!

2 comments:

  1. Need toidud on superhead! Ma olen saanud :)

    ReplyDelete
  2. soovitan soojalt, proovige kindlasti!

    ReplyDelete